22 juli 2023

2023 verslag activiteitendag

Geslaagde Zomer Activiteitendag 2023(2de editie)

Mede mogelijk gemaakt door steun van Gemeente Helmond en Aandacht voor Ouderen.

Onze druk bezochte  zomer activiteitendag is goed verlopen en we kunnen zeer tevreden zijn. Allereerst was het weer ons reuze goed gezind. De dag ervoor nog bijna 30 graden en de dag erna een aantal regenbuien. Dat alleen zou al genoeg moeten zijn om te juichen. Het uitgangspunt van de stuurgroep was, om in deze extra zware en dure tijd, de bijdrage voor deelname zo laag mogelijk te houden om juist de mensen met een kleine beurs de kans te geven toch in te schrijven. Het resultaat was, dat we zomaar bijna 180 mensen konden verwelkomen om actief bezig te zijn. Bij sommigen bleef dat beperkt tot het veroveren van de juiste plek of om te strijden om de lekkerste hapjes, maar zeer velen zullen toch, met wat spierpijn, terug kunnen kijken op een geslaagde, actieve dag. Bewegen blijft toch gezond en “misschien moeten we dat vaker doen” zal bij velen door het hoofd zijn gegaan. Met verbazing hebben we trouwens gekeken naar de porties en glaasjes die senioren naar binnen kunnen werken, maar dat zal beslist te maken hebben met de noeste arbeid die ze daarvoor moesten verrichten.

De tweede pijler was mensen en verenigingen samenbrengen en verbinden. Uit de geanimeerde gesprekken leek ook dit doel gehaald en zeker geslaagd te noemen. Het was een “kijken naar elkaar”, “wat veel nieuwe gezichten”, “ik moet die nog even spreken”, “breng jij een bordje voor me mee”, “wil je van mij een pilsje?”, “heb je dat al geproefd?”, ”heb je die al gezien”,  een mengeling van geroezemoes, een gulle lach, geanimeerde gesprekken en veel tevreden gezichten. Het was voor ons een genot om rond te kijken naar een prachtige verzameling mensen.

De stuurgroep had blijkbaar aan alles gedacht en we voorzagen de mensen zelfs ook nog van gesprekstof en discussie mogelijkheden, want natuurlijk waren er ook nog tal van verbeterpunten en mogelijkheden tot aanpassingen. De stuurgroep heeft weer tal van uitdagingen meegekregen en gaan daar weer mee aan de slag. Op naar de derde editie van gewoon een prachtig gemeenschapsfeest van Stiphout-Warande. We kunnen trouwens best wat van die meedenkers in onze stuurgroep gebruiken. Ook verenigingen, sponsoren, actieve ideeën om uit te breiden en mensen om mee te helpen zijn van harte welkom, want voorbereiding, planning, opzetten en opruimen hoort allemaal bij zo’n evenement. Een seintje naar voorzitter@kbo-stiphoutwarande.nl  is voldoende.

Verder een dank aan  Stiphout-Vooruit, Jeu de Boules club en TTV Stiphout en KBO Stiphout-Warande en alle vrijwilligers die zich ingezet hebben om deze dag mogelijk te maken.

Nog nagenieten: ga dan naar  de foto’s.

Namens de stuurgroep,

Frans van de Kimmenade