13 december 2023

Repair Café

Klik op de video om hem te zien.

Fotoclub Brandevoort maakte een PowerPoint die we zeker graag laten zien.

Onze mensen van het Repair Café in vol bedrijf.

REPAIR CAFÉ STIPHOUT IN 2024

In korte tijd is het fenomeen Repair Café wereldwijd gegroeid. Op dit moment tellen we zo’n 3000 reparatieplekken waarbij ongeveer 45.000 vrijwilligers betrokken zijn. Vijf jaar geleden hebben we vanuit KBO Stiphout-Warande ons eigen Repair Cafe opgericht.

Ook in het nieuwe jaar staan wij weer voor u klaar. Steeds meer mensen weten de weg naar de Ark te vinden waar we twee keer per maand open zijn: op de eerste donderdag (van 14.00 – 16.30) en op de derde zaterdag (10.00 – 12.30) van elke maand. Om meerdere redenen zijn we heel blij met onze toenemende naamsbekendheid.

Opgelet: de donderdagmiddagtijd is met een half uur vervroegd!!!

Van waar die spectaculaire groei?

1. Milieu: het Repair Café gaat het gemak waarmee kapotte spullen worden weggegooid en vervangen door nieuwkoop tegen. Het is een verderfelijke ontwikkeling die ons opzadelt met een enorme afvalberg én een toenemend gebrek aan grondstoffen.
  2. Sociaal: er wordt een laagdrempelige ontmoetingsplek gecreëerd waar wijkbewoners elkaar kunnen ontmoeten en ervaren hoe we elkaar van dienst kunnen zijn in een ontspannen en gemoedelijke sfeer.  Koffie en thee worden gratis aangeboden.

3 . Portemonnee: door gratis te repareren worden met name ook mensen geholpen die minder te besteden hebben. Met hulp van sponsoren en fooien van klanten kunnen wij tot nu toe deze service in stand houden.

Het is daarom met gepaste trots dat we een nieuw seizoen aankondigen. Potentiële reparateurs kunnen zich melden. Wij zijn vooral nog op zoek naar mensen met verstand van elektronica. Voor aanmelding en meer informatie zie onze website repaircafestiphout.wordpress.com .Ook via repaircaféstiphout@gmail.com en tel. 536970 zijn wij bereikbaar.

Jan Vogels