In een gezellige sfeer een kaartspel doen dat kan ook bij de KBO, kom eens langs om te Rikken. Kent u het spel niet, geen probleem. De spelregels staan op deze site en worden ook voor het spelen uitgelegd.

U kunt Rikken in de Ark, Dorpsstraat in Stiphout op

elke woensdagochtend of donderdagochtend

van 10 tot 11.45 uur.

Wilt u meer weten neem dan contact op met:

Annelies van der Kruijsen- Bekker 06 81 76 57 44 e-mail: avanderkruijsen@live.nl

Hannie Merkx-Janssen 06 24 95 97 74                    e-mail:bertmerkx@hetnet.nl

Wat is Rikken?
Rikken is een Brabants kaartspel waarvan de regels plaatselijk variëren.
Het wordt met vier spelers gespeeld.
Het spel is verwant met whist en derhalve met wiezen, klaverjassen en bridge, maar de van plaats tot plaats verschillende spelregels maken het toch wel tot een afwijkend kaartspel.

• Algemene regels
      -Het spel wordt gespeeld met alle 52 speelkaarten van een pak kaarten zonder de jokers.
      -De laagste kaart is de 2 en de hoogste de aas.
      -Het eerste bod dat men zegt kan niet worden herzien.
      -'Gerikt' is definitief, gerikt bij overbieden mag men niet wijzigen.

Grandioze jaarlijkse rikwedstrijd

Tijdens de wedstrijd voert gezelligheid de boventoon.

Rikclub ‘De Ark’ houdt haar jaarlijkse rikwedstrijd op 16 februari 2023, welke openstaat voor alle rikliefhebbers. Helaas ten gevolge van corona hebben we de jaarlijkse wedstrijden in de afgelopen jaren niet kunnen houden. Tijdens deze wedstrijd voert de gezelligheid de boventoon.
Omdat de vorige wedstrijden succesvol waren, is de aankondiging met veel enthousiasme ontvangen.

Inschrijving is noodzakelijk, omdat er veel belangstelling is getoond. Wacht daarom niet te lang met aanmelden, want er is een maximum voor het aantal deelnemers.
Na afloop zullen zeer mooie prijzen beschikbaar worden gesteld en tevens wordt er ook gestreden om de wisseltrofee, welke jaarlijks zal moeten worden verdedigd. Tijdens onze vorige wedstrijd spatte het plezier er helemaal vanaf. Er werd gerikt, gepast, gemisèred en de aandacht was er volledig bij. Deze motivatie willen we tijdens deze wedstrijd ook hebben.
Informatie
Datum: i6 februari om io.oo uur (de zaal gaat open om 9.30 uur, tijdig aanwezig zijn)
Wedstrijd: Deze bestaat uit 5/6 rondes van 4 spellen
Locatie: Huiskamer de Ark tegenover de kerk in Stiphout